20 thoughts on “Docs n´Rules

  1. Rugholm says:

    Hej.
    Da vi nu har adgang til 5th level spell og Telekinesis, tænke jeg at vi skulle kigge lidt på reglerne omkring falling og crits.
    I stedet for at ændre alt for meget, så tænke jeg denne tilføjelse til spell’en:

    “Due to the nature of the injury- and the falling rules. Falling from 0 to 30 feet high as a DIRECT cause of this spell will result in a Light Injury (no rolling d20), however you can still negate it as per Falling Rule (DC 15 acrobatics check to negate 1d6 and if you get 3 or less point of damage you get no injury). Falling from 31ft and up the max Height of the spell 60 feet. You will have to roll the normal d20 + the number of d6’s taken. However, you can maximum get a Moderate Injury.”

  2. Dan says:

    Divine Soul er opdateret, i et forsøg på at gøre den mere neutral.

  3. Rugholm says:

    @dan
    Vil ligge The Psionic Handbook 1.4 ud som word doc, så kan jeg lave de små ændringer vi snakkede om.

  4. Dan says:

    Jeg har fået en ide, jeg gerne vil høre om I alle er med på?
    Se The Holy Order the DM 🙂

  5. Mikkel says:

    Jeg har kigget lidt på den, og i forhold til -1 for ikke at møde op synes jeg er lidt hårdt og den konflikter lidt med at skrive 24 timer i forvejen, da vi alle kan have grunde til ikke at kunne (sygdom etc.)..måske ændre den til “Whenever the DM feels like you deserve it” eller sådan noget i stedet for, så kan du stadig tildele -1 hvis man framelder uden en god grund?
    – har dog ikke noget imod de 3 andre “-” options.
    Ellers synes jeg resten lyder ganske fin også:) sjovt og nice initiativ Dan!

  6. Dan says:

    Det skal forstås som følger:
    +1 for at melde fra 24 timer i forvejen, -1 for ikke at komme =0
    Hvis man bliver syg, ved man det måske nok godt klokken 13.20 (5 hours in advance), så giver det i alt -1
    Er det ok?
    Tak Mikkel, jeg morede mig også ganske bekosteligt. Håber nogen vil bruge PC delen en dag 🙂

  7. Mikkel says:

    hmm altså ved ikke om jeg helt er enig i den første del, men det er jo en dm beslutning – og som du selv skriver i dokumentet er der ingen negativ effect for at have – på totalen xD
    så jeg synes at hvis du er fan af at gøre det på den måde, så er det sådan du skal gøre:P
    Synes faktisk Pc delen virker super nice some faction – dog måske ikke sådan super meget i vores campaign da det ikke ville være noget man kunne gøre offentligt, da det nok ville blive associeret med wild mages osv..^^

  8. Dan says:

    Jeg fortsår ikke sådan helt hvad du mener 🙂
    Nix jeg er jo DM, så jeg bestemmer at de bare tror du er tosset 🙂

  9. Dan says:

    This spell the end of Chapter 1, The Dark Forces
    (We started chapter 1 in february 2017)

    And the beginning of Chapter 2, Creation

    Mordenkainen has been vanquished and there is peace.
    What little remains of Riverbend has fallen under the rule of Lord Zyx.
    The Resistance has been disbanded and its members have joined the Army of Jewelford.
    Azanatht the Ruler has withdrawn to his castle to recover and rebuild.
    Our heroes spend 2 months in Jewelford on leave.
    Roomers speak of Mordenkainen having been seen in the valley but Lord Zyx dismisses this, claiming that he personally made sure Mordenkainen is no more.

    All characters must change their rank in the Resistance to the same rank in Army of Jewelford. Linly, Gwenledyr, Salis, Hildon, Kashark and Hōrō gains +5 affiliation.
    Hildon leaves the valley all together wanting nothing to do with all the undeadness.
    Linly, Gwenledyr, Kashark, Salis, and Hildon are all given 1000gp by Lord Zyx for their service, and he tanks them for not cashing in their normal monthly salary more than twice during the war.
    All characters gain 1 experience level.
    All characters must decide what they spend their 2 months doing, besides leveling up. Relaxing is of cause a very natural option, but some adventurers find that notion preposterous.

  10. Thomas Andersen says:

    Lige et spørgsmål ang. vores undersåtter.
    Som det er nu, får de aldrig proficiency i light armor eller shields. Er det meningen, eller burde de få det sammen med medium armor?

  11. Dan says:

    Spells and magic 5th edd er opdateret til mindst level 4, og I må gerne lave de spells om I valgte på level 8, + den i kunne lave om da i steg.
    I brugte alligevel ingen nye spells sidst.
    Der er især mange “nye” til cleric og sorcerer

  12. Dan says:

    Dalia Quest:
    Bring Dalias dagger to her friend Nindil Jalbuck. He will know what it means when you tell him who sent you to give it to him. He will give you a message to give back to Dalia.

    Blink Dog Blade
    Weapon (dagger), rare (requires attunement)
    The Blink Dog Blade, is unique dagger crafted of obsidian and mounted on the jawbone of a blink dog.
    You have a +1 bonus to attack and damage rolls with this magic weapon.
    When this dagger hits a target or object within ranged attack range, the thrower may chose to “misty step” as a bonus action to the directional space adjacent to the hit target.
    If the dagger misses the target, the thrower may chose to not blink and have the dagger return to his hand as a bonus action, as long as it is within 60 feet.

    Dalia other info:
    No outbreaks of Bloodburn has to my knowledge been detected since the Riverbend incedent.

  13. Thomas Andersen says:

    Har lavet en ny hit point tabel.
    Har taget udgangspunkt i at Barbarians (D12) forbliver uændret, og så justeret de andres progression så de alle følges ad relativt til det normale gennemsnit.
    Det betyder for de mindre hitdice at hit points per level falder langsomere men også at de højeste levels har nogle levels hvor de får 0 hitpoints.
    På denne måde er alle klasser 50% over det normale i lvl 5, præcis på normale gennemsnit i lvl 15 og ca. 20% under det normale på lvl 20.

  14. Thomas Andersen says:

    Så har jeg arbejdet list videre på en ny hit point tabel.
    Har nu lavet 4 forskellige modeller, en baseret på hver hit die.
    Så tabellen for d12 er næsten som den jeg lavede tidligere hvor alle klassers hitpoints følger d12’eren relativt til det normale average, hvor klasserne bliver even med det normale average på lvl 15.
    Tabellerne for d10, d8 og d6, følger alle klassers hitpoints den pågældene base hit die i forhold til standard reglernes gennemsnit.
    Ved brug af en af disse tabeller vil klasserne runde det normale total hitpoint average i henholdsvis lvl 13(d10), 11(d8) eller 9(d6).

    • Thomas Andersen says:

      Lige nu er nogle af tabellerne lidt wonky fordi de er sat til at deres relation til normen følger terningerne så hvis d10 er 147% af standard, så er d12 over dette, d8 under det, og d6 under d8, hvilket resulterer i nogle svingninger hvor f.eks får d6’eren 7 hitpoints på lvl 5 på d12 tabellen. Dette kan evt. justeres.

  15. Rugholm says:

    https://media.wizards.com/2020/dnd/downloads/XGtE-Errata.pdf

    Errata som f.eks. Fixer healing spirit spellen

  16. Henrik Bøttcher says:

    Hej,

    Så er Tasha bogen udkommet med en del spændende ting, som jeg håber vi kan implementere i vores spil.

    En ting til wizard jeg er super hyped omkring er:
    Cantrip Formulas – 3rd-level wizard optional feature
    You have scribed a set of arcane formulas in your spellbook that you can use to formulate a cantrip in your mind. Whenever you finish a long rest and consult those formulas in your spellbook, you can replace one wizard cantrip you know with another cantrip from the wizard spell list.

    Hvis du ikke har købt bogen endnu, så er den at finde på den der hjemmeside, I ved nok 😉

  17. Dan says:

    Bogen er lagt op i dropboxen, og jeg skal nok tage stilling til div ting, efterhånden som jeg tygger mig igennem den 🙂
    Jeg troede da at wizards memmede cantrips som de memmer alt andet…. Must have been a 3.5 thing

  18. Henrik Bøttcher says:

    Dejligt,
    Nej, de har været låst, når først man har valgt dem.
    Det gør desværre, med max 5 cantrips på lvl 10-20 (6 for sorcerer og 4 for bard), at at der er mange fede men lidt omstændige cantrips der aldrig bliver brugt.

    Tasha’s giver alle klasser mulighed for at ændre en hvert 4. level, mens wizards blot skal bruge en long rest.

    Synes sagtens man kunne argumentere for, at alle klasser skulle kunne vælge en ny ved en long rest, uden at det ødelægger noget som helst.

  19. Dan says:

    Renowned:
    Once per game session, you may reroll a wild surge, if you do not like the result. The effect must affect you directly or be caused by you. The reroll must be on the same table, so if you want to reroll an epic wild surge, it stays epic.
    The first time your character rolls an insane wild surge, it is automatically; When next the target dies, it will immediately be the target of true resurrection (phb 284). *3

Leave a Reply