Princes of the Apocalypse

A terrible threat gathers in the North. Throughout this region of the Forgotten Realms, savage marauders bring destruction. Monsters are on the prowl, preying on flocks, rampaging through croplands, and attacking homesteads and travelers. In settlements, discord and suspicion grow. Sinister strangers lurk in the shadows, whispering about how everything is soon to change. This year brought an unseasonably warm and stormy spring. Tales spread of flooding, windstorms, wildfires, and tremors.

13 thoughts on “Princes of the Apocalypse

  1. Dan says:

    her: D:\Dropbox\The Campaign\Princes of the Apocalypse campaign\Characters
    Ligger der et dokument som hedder BG. Hvis du laver en BG i Renes skabelon, som inkorporere en af de muligheder som er i dokumenet, og som gør dig en del af en faction. Så må du beholde en af din nuværende charecters magiske ting (valg skal godkendes af DM).
    Din character er nærmest nød til at have et billede, ellers kan den ikke rigtig spilles på Roll20.
    Du behøver ikke skrive 3 a4 siders BG. 1 a4 side er rigeligt fint

  2. Rugholm says:

    Vi skulle gerne have et balance party så folk må gerne skrive deres ideer til classes her på siden så vi ikke ender med en gruppe med 5 wizards 😛

    Jeg tænker: Rogue/Lock multiclass eller Source Wizard (Adeline). Men kan også tage andre hvis vi mangler en specifik rolle dækket.

  3. Dan says:

    Party composition (so far)
    Rene Rogue / Warlock
    Mikkel Barbarian
    Thomas Cleric
    Andy Wild sorcerer
    Henrik Evoker wizard

  4. Henrik Bøttcher says:

    Kender vi hinanden på forhånd eller hvordan?

    Eller er der nogen der vil komme fra Yartar og havde en pre-campaign relation?

    Yartar er beskrevet her:
    Sword coast adventurer’s guide p. 57-58

  5. Dan says:

    Det er fanme cool i 2. Håber ikke i nakker hinanden de første par spille gange 🙂
    En lille ekstra something kommer på jeres skema, for at være hurtigt færdige.
    I skal også vælge hvilken magisk ting i vil føre med over

  6. Dan says:

    Hold lige lidt igen.
    Jeg kan se jeg har taget en dårlig beslutning her. De fleste af jeres ting er for vilde til level 1.
    Jeg vælger at skrive en trinket på jeres skema i stedet.
    Mikkel ønskede også sin +3 hammer, og Thomas vil sikkert gerne have en ring of spell storing med over.
    Tror det bliver lige meget nok på speed til level 1.

  7. Dan says:

    Så har alle lavet char på nær Thomas.
    Det er tid til en intro:
    Our Heros has entered Red Larch. They have heard that strange things and problems are happening in the Dessarin Valley and Red Larch seemed a good place to start their investigations.
    Our Heros had rented rooms at Swinging
    Sword inn and the evening before they had gathered around the dinner table, some of them meeting for the first time. Trust might be scarce for they had not all written each other into their BGs, but one thing was clear. They would not survive long, separated into small groups of 1 or 2, and there was no other adventures around to band up with.
    It was morning now and our Heroes needed to speak to the locals around the town, to find out what was going on. Our Heroes needed to make a name for themselves.
    Game on….

  8. Henrik Bøttcher says:

    Næste gang står vi overfor en beslutning omkring, hvordan vi vil håndtere vores nye “venner” i Rivengard Keep og jeg tænker vi umiddelbart har 3 muligheder (kom gerne på flere i tråden)

    Option 1: Peaceful reconnaissance
    Vi opretholder vores dække som rejsende købmænd, spiser aftensmad med Grimjaw og forlader fæstningen dagen efter.

    Taler for: Vi har indsamlet information omkring fæstningen, deres forsvar og kapacitet.
    Taler imod: Vi har ikke umiddelbart løst opgaven og skal finde på et videre forløb.

    Option 2: Hard Ball(s)
    Vi anmoder om et møde med Jolliver Grimjaw, og fortæller, at vi udover rejsende købmænd også repræsentere kræfter i Dessarin valley, der ikke sætter pris på hans pirateri og giver ham et ultimatum; konvertere til fredelige sameksistens og arbejd frem mod anerkendelse og accept blandt Lord’s Alliance eller blev afsat, enten af os med det samme eller af Vandbaronen’s pram, et armeret flyende fort der tjener Yartar og har plads til 200 soldater (SCAG s. 58).

    Taler for: Vi udfordrer piraterne direkte og løser opgaven eller dør i forsøget. Hvorvidt Yartar er villige til at sende deres pram er ligegyldigt, da i vi så fald er døde, men fungerer dog som en incitament til at acceptere vores ultimatum uden kamp.
    Taler imod: Vi risikerer vores liv (just another day in the office) hvis han nægter, eller risikerer at han sige ja, uden nogen intentioner om at holde sig fra pirateri i fremtiden.

    Option 3: Preemptive Surgical Strike Team (PSST™)
    Vi uskadeliggøre vores sengekammerater, for i stilhed at opsøge Jolliver Grimjaw for at fjerne ham og hans vand kult fra magten. Vi giver de pirater, der overgiver sig muligheden for at tjene os, eller flygte.
    Taler for: Vi opnår vores mål og minimere risikoen for, at skulle slås mod et helt fort af pirater.
    Taler imod: Forudsætter at vi kan nå tæt på Grimjaw uden at alarmere hele fortet og forudsætter at de resterende pirater overgiver sig, når vi fjerner ledelsen.

    Er der nogle af disse tilgange, kombinationer eller afarter heraf, I synes vi kan bruge?

    • Thomas Andersen says:

      Af de 3 options ville jeg nok stemme 3, da med 1 virker som at spilde at vi allerede har fået adgang til fortet, og 2 ville sætte os i en taktisk dårlig situation. Som evt. variation på 3 er det er dog også værd at huske at vi pt. har adgang til Fireball, så hvis vi kan få samlet de fleste banditter på et sted, evt. under middagen, kan vi potentielt få taget mange af dem på en gang.

  9. Rugholm says:

    Options 3, virker til at være mest optimal. Den kræver lidt held.
    Vi kunne evt. forsøge at få Grimjaw alene/så få folk som muligt. Og så håbe på at ved at tage ham ud at de andre flygter/overgiver sig.
    Det virker risikabelt at tag vagterne i sovesalen, da vi ikke er sikker på vi kan nå til grimjaw før vi bliver optaget og så er vi over i option 2. Jeg ser heller vi forsøger at komme tæt på Grimjaw og så isolere ham enden ved at få ham et sted hen eller tage vagter væk fra ham.

Leave a Reply